Deze morgen hebben we genoten van ons laatste ontbijt. Daarna zijn we onze kamer gaan opruimen en onze valiezen gaan pakken. Een sok hier, een broek daar… alles bij elkaar.

Om 10u30 hebben we afscheid genomen van de Duinse Polders en zijn we met onze bus richting Brugge vertrokken. Daar hebben we een mooie stadswandeling gemaakt. We bezochten Jan Breydel en Pieter de Coninck, de Belforttoren, de Grote Markt, het begijnhof.

Na die mooie wandeling zijn we langs het Minnewater, terug richting bus gegaan. Daarna reden we terug naar Retie ! We komen allemaal graag naar huis om het thuisfront te bezoeken, maar zien het allemaal wel zitten om maandag terug zeewaarts te vertrekken…

Wij hebben een prachtige week achter de rug. Voor de kinderen een dikke proficiat vanwege de juffen en de begeleiders. Ze waren voorbeeldig. Overal kregen we een dikke pluim !

Donderdag, onze voorlaatste dag aan zee. Vandaag moesten we heel vroeg opstaan. Al om 7 uur kwamen de juffen ons wekken. Oh, wat waren we nog moe !

Na een stevig ontbijt en een uur op de tram, kwamen we in Raversijde aan. Aan de Atlantikwall kregen we een uitgebreide rondleiding van drie gidsen. Wat waren we onder de indruk van het leven van een Duitse soldaat tijdens de Tweede Wereldoorlog. We konden daar enorme wapens, kanonnen, vallen en bunkers bewonderen. Het leven in een bunker lijkt ons toch maar niks.

In de namiddag trokken we naar het strand. Daar leerden juf Sofie, juf Julie & juf Kaat ons over fauna/flora, eb/vloed en de duinen. Juf Catho zorgde voor een sportief tussendoortje. Een zeer leerrijke namiddag ! Nadien was het weer tijd voor onze dagelijkse duik in het zwembad.

Na het zwemmen schoven we onze beentjes onder tafel voor het laatste avondmaal hier aan zee.

Afsluiten deden we aan het strand. Nog een laatste keer heerlijk uitwaaien ! Nadien nog een fotoshoot om onze laatste avond mooi af te sluiten.

Morgen onze laatste dag ... Wat is onze week voorbij gevlogen.

Tot morgen !

Deze ochtend konden we heerlijk uitslapen. Na een stevig ontbijt zijn we te voet vertrokken naar Sea Life. Hier konden we zien wat de otters, pinguïns en zeeleeuwen te eten krijgen. Natuurlijk hebben we nog vele verschillende soorten vissen leren kennen. Wist je dat het kei leuk is om onder haaien te lopen ? Eenmaal terug in het hotel stond de spaghetti al op ons te wachten ! Toen we ons buikje vol hadden gegeten, openden we onze massaal gekregen post. Dankjewel voor alle kaartjes en brieven !

Jammer genoeg heeft het geregend waardoor onze sportnamiddag op het strand letterlijk in het water viel. In de plaats daarvan mochten we gezelschapsspelletjes spelen en deden we een leuke quiz. Na ons vieruurtje was de regen gelukkig over. We trokken naar het zwembad. Hier hebben we ons weer ten volle kunnen uitleven en kwamen we moe aan in het hotel.

Na het avondeten trokken we alsnog naar het strand. Met schoppen, het spel Kubb, een voetbal en kegels konden we onze laatste energie kwijt. Daarna werd het stilaan tijd om onze warme nestjes op te zoeken. Morgen is er weer een nieuwe dag met een druk gevuld programma over de Tweede Wereldoorlog. We zullen onze nachtrust zeker goed kunnen gebruiken.

Tot morgen !

Happy birthday to Leni, die op 1 september jarig was & Arne – meteen twee jarigen die gevierd moeten worden ! Wat een goede start van de dag.

Nadat iedereen zijn buikje rond had gegeten, vertrokken we met de kusttram richting Zeebrugge voor een rondvaart in de haven. Wauw, wat is deze groot ! Wist je dat men spreekt over stuurboord en bakboord in plaats van over rechts en links ?

Terug aangekomen in de Duinse Polders stond de saladebar ons al op te wachten. Na een stevige maaltijd konden we aan onze volgende activiteit beginnen. Het was tijd voor de langverwachte minigolf. Hier vlogen de balletjes letterlijk in het rond. Geen tijd te verliezen, want nadien namen we de tram meteen door naar het zwembad waar we konden genieten van een verfrissende duik.

Moe maar voldaan keerden we terug naar het hotel om van ons welverdiende avondeten te genieten.

Veel rust hadden we niet, want er stond een zandkastelencompetitie op het programma. Als team werkten we samen om een creatief zandkasteel te maken. Na het genieten van de zonsondergang is het nu tijd om te dromen van wat er ons morgen te wachten staat.